2025 LGS (Lise Geçiş Sınavı) sonuçlarının açıklanmasının ardından öğrencilerin ve velilerin kafasında tek bir soru dolaşıyor: Sınav gerçekten zor muydu, yoksa beklenenin altında mı kaldı? Her yıl olduğu gibi bu yıl da sınav sonrası tartışmalar renkli bir hale geldi. Türkçe, İnkılap, Din Kültürü, Yabancı Dil, Matematik ve Fen Bilimleri derslerinden gelen soruların zorluk seviyeleri, öğrencilerin performansa göre değerlendiriliyor. Bu yazımızda, LGS 2025 sınavının zorluk derecesini ve her bir dersin soru tiplerinin analiziyle birlikte katılımcıların yorumlarını ele alacağız.
Her yıl yapılan LGS sınavlarının temel amacı, öğrencilerin ortaokul düzeyindeki bilgi birikimlerini ölçmek ve onlara uygun liselere yerleştirme yapmaktır. 2025 LGS sınavı da, önceki yıllarda olduğu gibi belirli bir sistematik içerisinde gerçekleştirildi. Öğrenciler, toplamda 90 soruyla karşılaştı ve bunlar, 6 farklı ders üzerinden dağıtıldı. Öğrencilerin ilk yorumları, sınavın birkaç dersinde beklemedik zorluk seviyeleriyle karşılaştıklarını gösterirken, diğer derslerde daha önceki yıllara oranla daha kolay bir düzlemle karşılaştıklarını belirtti.
- **Türkçe:** Türkçe kısmında öğrenciler, anlama, yorumlama ve dil bilgisi kurallarını kapsamlı şekilde ölçen sorularla karşılaştı. Birçok öğrenci, soruların genellikle günlük konuşma diline yakın cümlelerden oluşturulduğunu ve bu durumun kendilerine büyük bir avantaj sağladığını ifade etti. Ancak, birkaç soruda anlam karışıklığı yaşandığı ve özellikle dil bilgisi kurallarının yoğun şekilde sorgulandığı gözlendi.
- **İnkılap Tarihi:** İnkılap Tarihi bölümünde ise soruların genellikle güncel olaylarla ilişkilendirilmiş olması dikkat çekti. Öğrenciler, Cumhuriyet'in ilanı ve Atatürk ilke ve inkılaplarının önemi üzerine yoğunlaşan sorularla karşılaştı. Çoğu katılımcı, soruların bilgilendirici ve öğretici olduğunu, fakat bazı soruların tarih detaylarına aşina olmayan öğrenciler için yanıltıcı olabileceğini dile getirdi.
- **Din Kültürü:** Din Kültürü dersinde ise öğrenciler, İslam dini hakkında temel bilgileri sorgulayan sorularla uğraştı. Genel olarak bu bölümde soruların daha açıklayıcı ve anlaşılması kolay olduğu, öğrencilerin daha önceki LGS sınavlarındaki gibi karmaşık terimler veya eski kitaplardan gelen sorularla karşılaşmadığı belirtildi. Ancak, Din Kültürü dersinde de bazı öğrenciler belirli kavramları doğru anlayamadıkları için zorlandıklarını ifade ettiler.
- **Yabancı Dil:** Yabancı dil soruları, özellikle dinleme bölümünde çeşitli zorluklarla birlikte geldi. Öğrencilerin, dinleme becerilerini sorgulayan bu bölüm çoğu katılımcı için sıkıntılı bir alan oldu. Bazı öğrenciler, kelime dağarcıklarının yetersiz kaldığını ve dinleme kısmında sıkıntı yaşadıklarını vurguladı.
- **Matematik:** Matematik soruları ise genellikle kavram bilgisi ve problem çözme yeteneklerini ölçmeye yönelikti. Bu yıl, daha önceki sınavlara oranla daha fazla geometri sorusu dikkat çekti. Öğrenciler, soruların karmaşık matematik işlemleri yerine, temel mantık ve işlem becerilerini geliştirmeye yönelik olduğunu belirtti. Matematik konusunda incelemeler yapan öğrencilerin, uzun süre çözülmesi gereken sorularla karşılaşması bazıları için stress ve zorluk kaynağı oldu.
- **Fen Bilimleri:** Fen Bilimleri bölümündeki sorular, fizik, kimya ve biyoloji olmak üzere üç ana branşa dağıtılmıştı. Öğrenciler, fen bilimleri alanında çok yönlü düşünme becerilerinin test edildiğini, deneysel bilgilerin ve temel bilim kavramlarının öneminin vurgulandığını ifade etti. Fakat, bazı soruların karmaşık formüller içerdiğinden ve okuma hızının önemli olduğundan yakındılar.
2025 LGS sınavı, görünüşe göre birçok açıdan tartışma yaratmakta. Belirttiğimiz gibi bazı derslerde zorluk, diğerlerinde ise öğrenciler için kolaylık sağladı. Sonuç olarak, sınavın genel değerlendirmesi, öğrencilerin bireysel yeteneklerine ve ön hazırlıklarına bağlı olarak değişiklik gösteriyor. Velilerin ve öğretmenlerin ise öğrencilere destek olabilmek adına, bu sonuçları dikkate alarak değerlendirmeler yapması büyük önem taşıyor. Öğrencilerin bu sınavdan ders alarak, gelecekteki testlere daha hazırlıklı olabilmeleri için gerekli önlemleri almaları gerektiği unutulmamalıdır.
Her ne kadar 2025 LGS sonuçları, bazı öğrenciler için hayal kırıklığına neden olsa da, bir çoğu için de yeni fırsatlar sunuyor. Eğitim hayatında atılacak sonraki adımlar için bireylerin, bu sınavı bir deneyim olarak görmeleri ve kendilerini geliştirmek adına gerekli olan adımları atmaları olumlu sonuçlar doğuracaktır. Unutmayalım ki, sınavlar sadece bilgi ölçümü değil, aynı zamanda karakter ve azim gelişimi için de bir zemin sunuyor.